Mijn intiemste natuurmoment

16-10-2012 15:53

En daar sta ik dan.. alleen in een onbekend land, ver weg van huis. In het land waar de Zweden wonen. Voor mijn internationale stage ben ik alleen naar het buitenland gegaan. Een groot avontuur, zo spannend en toch ergens eenzaam. Denkend terwijl ik tegen een bruggetje leun en kijk.. en luister.. en voel. Even sluit ik mijn ogen en ben aan het denken en denken. Ongelofelijk dat ik hier nu sta.. zo bizar eigenlijk! Ik doe mijn ogen weer open en loop een stukje verder en zie een bankje staan. Heerlijk, even zitten en pak een broodje met sinaasappelsap. Kijkend om me heen en zie geen mensen. Heerlijk genieten van de natuur en mijn eten. Netjes ruim ik alles weer op en sluit mijn ogen en wil nergens meer aan denken, maar dan ook nergens aan. En daar zit ik.. lekker knus, dikke kleding aan en een warme muts op. Ik word slaperig en ineens hoor ik geluid.. geluid van diertjes. En dan hoor ik weer iets.. concentrerend luister ik naar het geluid, terwijl de koude wind langs mij heen waait. Ik doe mijn ogen open, maar zie helemaal niks! Hoe kan dat toch en weer hoor ik geritsel en zie weer niks. Ik ga staan op het bankje en kijk door het riet heen.. langs de bossen.. in de lucht! En toch, zie ik niks, maar hoor ik het wel. Rustig ga ik weer op het bankje zitten, terwijl ik luister naar de geluiden sluit ik mijn ogen. Ach, wat is de natuur toch mooi en ook zo mysterieus. Toch blijf ik denken aan de geluiden en snap het ergens gewoon niet. Maar dat hoeft ook niet. De natuur hoeft niet alle antwoorden te vertellen, zolang je blijft ontdekken en genieten.. vooral het laatste, genieten! Langzamerhand begin ik het koud te krijgen en loop weg bij het bankje, terwijl ik in één vlucht nog snel om me heen kijk!

Natuurgebied Karlstad, Zweden