Vroeg op, laat naar bed

03-01-2013 14:18

Op naar het natuurproject vlak achter onze boerderij. Ik ga de zonsopgang en zonsondergang meemaken.

Zonsondergang

Het is bijna 17:00 uur, terwijl ik loop door het hele natuurproject samen met mijn hond. Het is heel bewolkt, maar de zon is door de wolken te zien, althans dat de zon schijnt. Het is heel koud en met een stevig tempo lopen we door het gebied. Mijn hond loopt naast mij en ik heb de camera in mijn hand. Ik kijk rechts van mij en zie een vogel in de boom zitten, een buizerd. Strak kijkt de buizerd mij aan en ik kijk vol bewondering naar de buizerd. Mijn hond begint te blaffen terwijl ik net een foto wil maken en weg vliegt de buizerd. De zon begint onder te gaan en ik hoor allemaal vreemde geluiden. En opeens schrik ik, terwijl niks te zien is. Tja, ik ben niet zo'n hele held wanneer het donker is. Al helemaal niet zo alleen in een natuurgebied, maar gelukkig is mijn hond bij me!

 

Zonsopgang

Het is bijna 07:30 uur en de zon begint op te komen. Samen met mijn hond gaan we weer door het natuurproject. Het heeft geregent en is nog steeds bewolkt. Jammer is dat. Lopend samen met mijn hond door het natuurproject, terwijl er helemaal niemand is. In de verte is de weg zichtbaar en er rijden veel auto's op weg naar hun werk. Niet iedereen heeft zin om een ochtendwandeling te maken, best jammer. Vlak bij met meer ga ik even staan en zie twee prachtige zwanen. Ze zijn vaker in het natuurgebied te vinden. Toch heel vredig dat zulke dieren om mooi kunnen leven!